Dec 10, 2010

Virus oh Virus!

Cerita semalam : Dah 2 hari pc2 dak2 opis ni termasuk pc saya disinggahi virus trojan. Pc jiran sebelah sampai masuk worksyop la huhu..




Panic gak mula2 tu sbb pantang la keyboard berabok ni terusik, mendayu2 keluar pop-up box warning kata ada virus ni.. Apa lagi, ber mayday! mayday! kat bahagian teknikal la..  Tertunda sekijap kije2 saya.. Sementara mereka bersiap sedia berperang dalam usaha membunuh virus kejam di pc, saya pun ke tingkat 2 untuk menunaikan solat sikijap..



Bila balik ofis, org teknikal sudah tak de.. dan pc saya tgh on scanning guna Malwarebytes' Anti-Malware.

Dkt pukul 6.15 jugak la tunggu habis scan.  Hasilnya? 11 ekowwwww virus dijumpai. Abis kubunuh di situ gak!

Cerita Hari ni :  Pepagi sebelum sarapan mcm biasa on pc dulu.. emm perasan ada file2 yg tak munasarawak dlm my document bertajuk WXYOHQPB dan SETIE dan CHQJI dan dan dan dan seterusnya.. Abis saya bunuh dengan software malware tu.. kekonon pandai la muhhahaha!

dak teknikal nama 'apek'

Sambil buat keja dok jeling kat org sebelah - dak teknikal nama 'apek' dah anto pc yg masuk worksyop smlm, sbb mrk reformat balik.. Dlm pd tu pc saya tak abis2 keluar pop-up box lg.. rupanya..

Atok Trojan yg dtg...
Jawapan kepada tetamu yg datang tak dijemput ini - ke worksyop juga..

kibod dan monitor je yg tinggal..
Isnin baru siap.. mintak nyawa! mintak nyawa!

0 comments:

Top Ad 728x90