Nov 11, 2010

Jangan parking tempat saya boleh tak?

Buat jiran yg ku sayangi, kenapa la gunakan parking lot saya? Saya ni menahan geram *tak marah* dr petang semalam. Kalau pun bukan awak yg park, mungkin tetamu awak, takkan la awak tak paham rules n regulations kat block kita ni?.. Cuba saya park kat tempat awak, apa awak rasa?


Sbb saya yg mcm prihatin ni tak mau la park tempat orang, maka saya pun parking dengan memblock kereta awak supaya awak datang ketuk pintu rumah saya.

Rupanya awak park sampai ke subuh, saya terpaksa letak signage seperti di atas. Tapi saya takut anda  tak reti bahasa seperti mana anda tak mau paham rules n regulations tempat kita. Maka saya pun dah buat report kat balai pengawal..

Saya        :  Saya nak buat report ada kereta guna parking lot saya.
Security   :  Apa no. rumah?
Saya        :  ##-##-##.. Dia parking dari petang semalam tau.
Security   :  Kenapa awak tak buat report semalam?
Saya        :  Saya tak mau gaduh. Mana tau dia mau park sekejap.
                  Saya tunggu sampai malam dia tak ring my house bell
                  untuk alih kan kereta pun..*dalam hati tu nak je
                  menyambung membebel - dah la park tak mintak
                  izin... kaya sgt pi la beli lot parking lebih*
Security   : Skrg juga saya take action

Photobucket

Buat pemandu BJA ####, *anda tau siapa anda* selamat membayar yuran 'clamp' ye.. 

2 comments:

S-a-B-r-I-n-A said...

akak, bagusnyer guard apt akak tu. terus clamp.. dulu saya kena macam tu, bile ngadu, diaorang bukan nak buat pape pun.. dan saya pernah tinggalkan note jugak macam akak tu.. tapi kes saya ni, jiran sebelah tak reti baca no parking lot. dia patut no 100, dia park kat 99.. ingatkan sehari jek.. 2 hari dah.. tu kena memo dgn kami.. kih kih kih

Gee said...

tak jugak la sabrina. kdg2 akak tgk guard tu teragak2.. dia dok bwk clamp tu ke sana ke mari mcm nak pasang ke tak hehe. Ada gak kes bertumbuk sbb dia park kejap, tu yg sis x mo, kalau dah 1 hari.. melampau ah.. mcm kita lak setinggan kat situ.

Top Ad 728x90