Nov 25, 2010

Belajar update blog

Salam Diari.  Just nak jot down sikit je.. *jeling jam* Dah nak pukul 5.30 ptg. Jap lg nk balik. Seharian saya melawat tutorial blog hari ni.  Migrain dah mula menempek sejak tengah hari tadi huhu. Cuba gagahkan diri tak mau telan Ponstan.

Antara perkara yg saya belajar dan buat hari ni ialah :
  • Penyelesaian kepada 'Facebook Share' yang mempamerkan imej yg salah dari sini.



  • Design dan buat custom header untuk blog kucing  dari blogger ceeramoon.  Wpun tak dpt ikut betul2 tp dpt gak la saya bayangkan apa yg dia cuba maksudkan.
Buat header tu je 3 jam lebih isk iskk

  • Bagaimana highlight komen sendiri supaya berbeza dgn komen readers dari blogger sentral
Nampak tak beza? Komen saya warna merah :)
  • Cara insert insert box (kotak carian) di nagivation bar mcm ni dari blogger sentral.


 Dah cuba byk kali tapi masih tak dpt.. last2 give up dan terus tanya pada author.  Dia dah jawap!.. blogger sentral a.k.a. greenlava is very friendly!  Tapi tak dpt nak buat hari ni sbb masa dah suntuk.

Itu je 4 benda.. tp mak datuk nak buatnya.. mau terkeluar bijik mata sbb tak paham2!.. Maklumla bukan org teknikal pun.. nak godek css dgn html.. siap meta tag.. ntah apa2.. muahahah!..

2 comments:

Faiz said...

neway..bgus dgn usaha..huhu..walaupun nk terkeluar bijik mata..haha..

p/s: Terima Kasih kerana sudi memberi komen di blog saya..Sebagai balasan saya membuat kunjungan balas ini ke blog anda..=)

****KLIK ENTRI TERKINI DISINI****

.::Gee::. said...

tak hingat lak akak bila akak bertandang kat blog faiz.. bila belek2.. oh ye ye! br ingat.. login dr innit nuffnang :) tak sangka sudi faiz singgah sini hehe.. *lompat2!*

Top Ad 728x90